© 2018 by  PD

Advies voor patiënten

De praktijk is vanaf heden tot 6 april gesloten op advies van de beroepsgroep KNMT dit om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan.

De praktijk is enkel voor spoedklachten telefonisch of per mail bereikbaar op het telefoonnummer 0900-1515 of email info@puredentistry.nl

Na 6 april is de praktijk vooralsnog open voor alle reguliere behandelingen.

Patiënten met verkoudheidsklachten of erger moeten thuisblijven en hun afspraak bij de tandarts telefonisch of per mail verzetten.

Het coronavirus (COVID-19) krijgt meer en meer impact op het dagelijks leven, ook als een bezoekje aan de tandarts, mondhygiënist of orthodontist op het programma staat.

Maar houd wel rekening met de volgende zaken:

Blijf niet zomaar weg

Laat het weten als je vanwege milde verkoudheidsklachten (niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, verhoging tot 38 graden)  je afspraak niet kunt nakomen.

Er worden geen kosten in rekening gebracht voor het afzeggen of verzetten van afspraken.

Verplaats je afspraak ook als je onlangs in Italië, China, inclusief Hongkong, Zuid-Korea of Iran bent geweest of contact hebt gehad met iemand die het coronavirus heeft.

De beschikbaarheid van beschermingsmiddelen, zoals mondkapjes, maar ook handschoenen en desinfectiemiddelen die mondzorgverleners gebruiken, is zeer beperkt. Daarom kan een afspraak voor bijvoorbeeld controle, tandsteen verwijderen, het vullen van een gaatje of je intake soms niet doorgaan.

En, patiënten met spoedeisende klachten gaan altijd voor.

Wat is een spoedgeval?

Als je plotseling last krijgt van pijn, een ontsteking of zwelling in je mond of door een ongeval een tand breekt of verliest, noemen we dat een spoedgeval. Bel dan altijd eerst de tandarts voor overleg, ook als je verkoudheidsklachten hebt of (mogelijk) besmet bent met het coronavirus.

Goede handhygiëne is van belang

Omdat het virus van mens tot mens overdraagbaar is, gelden de volgende simpele regels:

1. Schud geen handen

2. Was je handen regelmatig met zeep; ook goed tussen je vingers. Reinigen met desinfecterende gel is ook prima

3. Raak je ogen, mond en neus zo min mogelijk aan

4. Nies of hoest in je elleboog of gebruik papieren zakdoekjes en gooi die direct daarna weg